Un malson estrany

Fa un temps vaig parlar dels somnis, i segurament (no me’n recordo perquè per desgràcia toco aquest bloc menys del que voldria) vaig comentar que des de fa molts anys tinc dificultats per retenir els somnis, allò que vulgarment es coneix —i reconec amb culpabilitat que hi contribueixo— com a “no somiar”. Un dels fenòmens que més em fascinen en aquest sentit i que alhora m’emprenyen més és recordar un somni tot just havent-ne sortit i saber que amb les hores anirà marxant de la memòria. Avui m’ha passat, per primera vegada, tot el contrari: de sobte he recordat, després de més de 3 hores despert, el que he somiat avui. I era un somni inquietant, un malson.

Com és natural, en recordo fragments i els salts temporals i físics que hi vivia no m’estranyaven gens, com sol passar als somnis. Era en una platja, crec que amb la meva germana, i resulta que hi havia una central nuclear a tocar del mar. Sí, ja sé per què ho he somiat, no cal ni que en parlem. I amb els elements que relataré a continuació quedarà ben clar. Era una central nuclear com la d’Els Simpson, amb la mateixa forma. I llavors es produïa un tsunami. I ma germana (repeteixo: crec) i jo sortíem corrents d’allà, i l’aigua no ens tocava. De fet, no causava estralls a la costa.

Però sí que trencava la part de dalt d’aquelles columnes que acabo de comprovar que es diuen “torres de refredament”, i malgrat que això, per si mateix, no és un gran accident, ja us podeu imaginar que provocava el pànic. No em sorprèn ni us hauria de sorprendre a vosaltres que de sobte fos conscient que era al Japó, però el que sí que és estrany és que la frontera del Japó amb Catalunya (no em burxeu, ni en termes geogràfics ni polítics, perquè de tota manera no s’esmentava el nom de cap dels dos països) era una petita cabana en un paisatge salvatge d’estil hawaià (devia ser a Okinawa).

Del que passava en aquella frontera no me’n recordo, però les escenes següents que han quedat a la meva memòria són de recórrer a tota velocitat i en moto l’Autovia de Castelldefels en direcció a casa, amb una part de les imatges com si fossin les d’un videojoc antic. I ara m’adono de per què me n’he recordat: estic mirant quins van ser els jocs de llançament de la Master System i un d’ells és el Hang-on.

 

 

Quant a moroboshi876

Escriptor. Revisor de textos (manga). Ric amb les paraulotes. No ballo. Llegeixo còmics i llibres, miro sèries i pel·lis i videojugo.
Aquesta entrada ha esta publicada en Experiències. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Un malson estrany

  1. llextirem58 ha dit:

    Hahahaha, que mític, el “Super Hang-on”! Mai vaig poder fer més de tres o quatre curses seguides, jo era més aviat del “Columns”. Però recordaré sempre aquella mena d’anuncis subliminals que apareixien al costat de la pista.
    Em pregunto què diria avui la gent si en uns dels vídeojocs actuals sortís un anunci de l’autèntic i inimitable “Morobare” 😉

  2. moroboshi876 ha dit:

    Bé, deixa’m corregir-te: el Hang-On a seques, sense “Super” al davant, perquè era el de la Master System i tu et refereixes al de la Mega Drive, que de fet és el que jo tinc. I m’agrada, sobretot la modalitat Original, on pots anar millorant la moto… si guanyes les curses, cosa força complicada.

    Sí, és cert, hi havia publicitat falsa, però subliminal, perquè et pensaves que hi posava Marlboro i això és el que compta. Actualment, i des de fa molts anys, hi ha força jocs amb publicitat real, si bé no és un fet exempt de polèmica, i m’has donat una bona idea per a un article a 3 Botons i START que podria ser perfectament el que faré avui a la nit. Gràcies! 🙂

Deixa un comentari

